Visualisteille avuksi, inspiraation lähteeksi ja tueksi.
PALKKA JA HINNOITTELU
Visualistin palkka on Kaupan alan Tesin mukainen.
Yrittäjänä toimivan visualistin laskutushinta perustuu osaamiseen, yritystoiminnan laatuun ja liikeideaan. Pääkaupunkiseudulla toimiva yrittäjä saattaa laskuttaa enemmän kuin pienemmillä paikkakunnilla toimiva yrittäjä. Yrittäjäksi aikovan kannattaa hakea apua liiketoiminnan suunnitteluun ja hinnoitteluun esimerkiksi Uusyrityskeskuksesta. Voit kysyä jo toimivilta yrittäjiltä vinkkejä Facebookryhmässä.
Hyviä vinkkejä oman työn hinnoitteluun:
7 vinkkiä oman työn hinnoitteluun
ESILLEPANO-OHJEISTUS
Tuotteiden esillepanon tulisi kuvastaa brändin sanomaa, tämän vuoksi ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tehdä esillepanoja. Visuaaliseen markkinointiin tulisi olla oma brändin mukainen ohjeistus verkossa ja kivijalassa, joka on riippuvainen brändin tavasta kommunikoida asiakkaidensa kanssa.
Esillepano-ohjeistusta tehtäessä on hyvä huomioida
- visuaalisuus, kerro ohjeistus kuvin ja sanoin mitä ja miten
- selkeät listat, lyhyt ja ytimekäs ohjeistava teksti
- loogisesti etenevä ohjeistus
- pohjakuva tarpeen mukaan mittoineen
'" scrolling="auto" >
KIRJAVINKKEJÄ
Visualistin työkalupakki (Annika Hirvi, Sanne Nyholm)
Visuaalinen markkinointi (Tuula Nieminen)
Tavoitteellinen visuaalinen markkinointi -työkaluja yrittäjälle (Anna Juusela)
Visual Merchandising, Third Edition: Windows and In-Store Displays for Retail (Tony Morgan)
TRENDEJÄ
Alan trendejä pystyy parhaiten seuraamaan matkustamalla, osallistumalla seminaareihin ja seuraamalla alan julkaisuja ja blogeja.
ICFin Väriennusteita (Suomi)
Instagram (Hakusana esim. #retailtrends2017)
Pinterest (Hakusana esim. retail trends 2017)
Urban View Trendiluentoja (Suomi)
Yanca Oy Ltd Facebook ja Pinterest
TYÖPAIKAT
Ilmoitamme yhdistyksen Facebook sivulla avoimista työpaikoista.
Duunitori (Hakusana esim. visualisti)
Indeed (Hakusana esim. visualisti)